Ikhlaskan diri semata-mata hanya kerana Allah... Istiqamah dalam melakukan sesuatu kebaikan...

Tuesday 28 June 2011

✿ Rindu Itu Satu Anugerah ✿



Rindu....
Adalah suatu perasaan yang tidak boleh diukur...
Mengapa kita perlu ada rasa rindu..?
Rindu terhadap seseorang yang sentiasa berada di suatu sudut kecil yang bernama Qalb...Ha
dis Qudsi:


Sesungguhnya rindu itu adalah satu Anugerah yang Allah berikan kepada hambaNya..
Rindu pada kedamaian.. rindu pada ketenangan... rindu kan kesejateraan.. dan juga kebahagiaan...
yang kita selalu dengar di bait2 lirik lagu Hijjaz.. malah rindu kepada manusia juga merupakan satu fitrah semulajadi yang Allah kurniakan pada setiap manusia..

Akan tetapi perlu lah kita ingat.. rindu pada manusia itu jangan sesekali melebihi dari rindu kita terhadap kekasih agung kita.. Sesungguhnya Dia lah yang berhak diatas setiap perkara.. Bila Allah telah hadiahkan kasih dan rindu-Nya kepada kita, kita akan merasa Kebahagiaan dan Ketenangan yang tiada taranya lagi.    Dalam apa jua keadaan kita akan mendapat ketenangan. Susah, kita sabar. Senang, kita syukur. Kita bersalah, mudah meminta maaf. Jika orang meminta maaf, kita sedia dan rela pula memaafkan. Alangkah bahagianya punya keikhlasan hati yang sebegini? 


Hadis Qudsi:

Allah swt berfirman: “Aku menurut sangkaan hamba kepada-Ku, dan Aku bersamanya apabila dia ingat kepada-Ku. Jika dia ingat kepada-Ku dan dalam dirinya maka Aku mengingatnya dalam diri-Ku. Jika dia ingat kepada-Ku dalam kelompok orang-orang yang lebih baik dari kelompok mereka. Jika dia mendekat kepada-Ku sejengkal maka Aku mendekat kepadanya sehasta. Jika dia mendekat kepada-Ku sehasta maka Aku mendekat kepadanya sedepa. Jika dia datang kepada-Ku dengan berjalan maka Aku datang kepadanya dengan berlari-lari kecil.”

(Sahih Bukhari)

3 comments:

  1. wahh... so sweet... mcm dah lme x jumpa... hehe... rindu mai lh umah.....

    ReplyDelete
  2. Приключения- проститутки Киев левый берег

    Я ЛЕДИ С ШИКАРНЫМ БЮСТОМ,ФОТО ВЫСТАВЛЕННО ДВА ПОТОМУ ЧТО БОЛЬШЕ НЕТ_ К СОЖЕЛЕНИЮ!!!УВАЖАЕМЫЕ ГОСПОДА Я ИНДИВИДУАЛКА НА ЗВОНКИ ОТВЕЧАЮ ЛИЧНО,ПРИНИМАЮ У СЕБЯ,ИСКЛЮЧИТЕЛЬНО ПОРЯДОЧНЫХ И СОЛИДНЫХ МУЖЧИН В ИНТИМНОЙ ОБСТАНОВКЕ ДЛЯ ТОГО ЧТОБ ВЫ ПОЧУВСТВОВАЛИ РЕЛАКС!КОНФИДЕНЦИАЛЬНОСТЬ Хороший друг должен на веселие являться по зову, на бедствие же друга приходить без зова.

    ReplyDelete